فواید تمرینات تناوبی با شدت بالا برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2

با توجه به یک مطالعه ی جدیدی که در مجله یDiabetologia  منتشر شده است، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می توانند از فواید تمرینات ورزشی متناوب با شدت بالا (HIIT)بهره مند شوند.

تمریناتHIIT شامل فعالیت شدید بدنی در زمانهای کوتاه با دوره های استراحت متناوب است. این مطالعه به منظور بهبود ساختار قلب و کمک به کنترل دیابت،  با شرکت 23  فرد مبتلا به دیابت نوع 2 با حمایت مالی موسسه ملی تحقیقات بهداشت انجام شد.

در حالی که محققان از تاثیرات ورزش بر بهبود کنترل دیابت مطلع بودند، این مطالعه ی جدید نشان می دهد که دوره های کوتاه فعالیت شدید فیزیکی می تواند بر سلامت قلب و کنترل دیابت تاثیرات مثبتی داشته باشد.

نویسندگان مطالعه می گویند: این مطالعه برای اولین بار نشان داد که ورزش می تواند برخی از تغییرات قلبی اولیه را که معمولا در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بسیار زودهنگام رخ می دهد، معکوس نماید.

دیابت و سلامت قلب

با توجه به بیانیه ی منتشر شده در مورد این مطالعه ، بیماری های قلبی علت شماره یک، برای مرگ و میر و عوارض دیابت نوع 2 است. علاوه براین، مشکلات قلبی و عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 بسیار زود ظاهر می شود که می تواند سبب تغییرات پایداری در ساختار و عملکرد کلی قلب شود.
محققان نتیجه گیری کردند که بمنظور دریافت فواید ورزش، بیماران دیابتی نیازی به انجام مداوم ورزش ندارند انجام ورزشهایی با شدت بالا اما در زمانهای کوتاه بطورمتناوب منافع زیادی برای قلب افراد دیابتی بهمراه دارد. فعالیت جسمی بیشتر، به معنای واقعی کلمه با انجام تمرینات HIITبر قلب و کنترل دیابت تاثیرات چشمگیری برجا می گذارد.

منبع:


http://www.battlediabetes.com/news/science-and-research/high-intensity-exercise-can-help-type-2-diabetes